négyszázkilencvenötödik

2010.03.22. 11:41

egyik este bejött a kávézóba először csak két magyar lány, majd csatlakozott hozzájuk két francia srác, majd még több francia. a lányokkal angolul beszéltek, de egymással a saját nyelvükön, és nekem már ez elég volt, hogy hallgathatom azt a dallamos, semmihez sem hasonlítható karattyolásukat. néha elcsíptem egy-egy ismerős szót, és közben sokadjára megbántam, hogy gimiben nem feküdtem rá jobban a nyelvre. a hatalmas meglepetést az okozta, hogy folyékony magyarsággal rendeltek, persze erős akcentussal, de minden mondat nyelvtanilag tökéletes volt, és amit és amikor csak tudtak, magyarul kértek. mindegyikük. és borzasztóan büszkék voltak rá, szerintem lehetnek is, hihetetlenül jó fejek voltak, és annyira megdöbbentett, hogy francia emberek, akikről a legelső sztereotípia az, hogy semmilyen nyelven nem hajlandók megszólalni a sajátjukon kívül, ennyire lelkesen beszélnek magyarul.

az egyik magyar lányt megkérdeztem, hogy ez hogy lehet, mit csinálnak itt a srácok, azt hittem tanulnak. hát kiderült, hogy nem, mindegyikük itt él évek óta, mindegyikük dolgozik, a legkülönbözőbb területeken. nem értettem, hogy miért vágyik egy francia fiatal pont magyarországra, de a lány elmagyarázta (az egyik srác amúgy a férje :), hogy kint kurva drága minden, de leginkább a szórakozás, egy normális fizetésből nem tudnak eljárni sörözni vagy kávézni, max. házibulikba járnak. itt meg jól érzik magukat, meg tudnak élni a fizetésükből, szeretik az országot, budapestet és az embereket.

nekem még mindig döbbenetes ez az egész, nem tudom megmagyarázni, de ahogy egész este ment a francia zsezsgés, itt, egy budapesti kis kávézóban, és közben mindegyikük kivétel nélkül kedves volt és mosolygós, az egész estének teljesen földöntúli hangulata volt.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hebron.blog.hu/api/trackback/id/tr971858915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rebelde 2010.03.23. 13:09:32

miért lepődsz meg ezen?
nem olyan rossz hely ez:)
süti beállítások módosítása