kétszázhetvenhatodik

2009.01.03. 19:23

 

a siklóernyőket minden évben érdemes, és valamennyire kötelező is átvizsgáltatni,  átnézni a zsinórzatát, légáteresztést mérni rajta (hány másodperc alatt megy át rajta x mennyiségű levegő), ezek alapján lepecsételtetni az alkalmassági kártyáját, áthajtogtani a mentőernyőt, satöbbi. mivel jó időben hétvégén szívesebben repülünk, ezért ezt logikusan ilyen jó hideg, szar időben csináljuk, mint amilyen most van, és amikor csak a totál fanatikusok mennek ki repülni a mínuszokba, hogy tíz perc alatt lefagyjon a kezük. én inkább az átvizsgálást választottam.

az ernyőm gyönyörű állapotban van, köszönhető ez annak, hogy a négy év alatt, amióta megvan nem sikerült túl sokat repülnöm, és igyekeztem borzasztóan vigyázni rá, mert sejtettem, hogy egy jó darabig nem lesz lehetőségem lecserélni. még mindig nincs. viszont az ernyő, ha csak áll a sarokban, akkor is öregszik, az anyag ugyebár fárad. ha jól akartam volna kijönni belőle, akkor 3-4 évesen adom el (vagyis most kéne nagyon), mert így veszítek még a legkevesebbet az árából (mint egy kocsinál, nagyjából). igen ám, de nekem a négy év alatt volt egy ütközésem, amikor is picikét elszakadt a cucc, négy cella és x méter zsinór kompletten cserélve lett rajta, amitől kicsit kevesebbet ér, mint egy azonos korú nem szakadt ernyő (mint egy kocsinál, nagyjából). ráadásul találtam egy zsinórt, aminek a burkolata sérült, ezt is cserélni kéne hamarosan.

az a vicc, hogy hiába vacilálok, hogy még nagyon most kéne eladni és újat venni, ha nem megy. vagyis egy tök felesleges dolgon gondolkodom. :) ráadásul az ernyő tényeg szuper állapotban van, jól repül, szeretem is, és gyönyörű szép piros. :) úgyhogy lehet, hogy csak túl kéne lépnem azon, hogy anyagilag mikor éri meg eladni...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hebron.blog.hu/api/trackback/id/tr33855683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajdú 2009.01.03. 20:06:11

Én meg új kocsit akarok venni, de félek, hogy jövőre (óbasszus: nem jövőre! idén!) ki találom próbálni a siklóernyőzést, és a végén még bajban leszek :)

szerinted 2009.01.03. 20:36:31

Hé, valaki az én tollaimmal ékeskedik!
Én szeretem az ernyődet, jól lehet fotózni, és most már 1000-ből is felismerem, hogy melyik a hebron madár!
:))))
kockacukor

nyanyanya 2009.01.04. 00:39:45

Mennyibe kerul eg yilyen?

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.01.04. 13:04:08

dex
ez siklóernyő, nem ejtőernyő.

nyanya
olyan 3-400 körül... mondjuk az ernyőmet beszámítanák, és a maradékot részletben is kifizethetném, de az se megy...

dóri
és ha megígérem, hogy a következő is piros lesz??? :)

hajdú 2009.01.04. 13:21:50

Nekem sántít ez a hír. 60 méterről miért poén ejtőernyővel ugrani? Nem lehet, hogy mégis siklóernyő volt?
Azt sem hiszem, hogy nem nyílt ki az ernyő. Talán nem nyílt ki _rendesen_... 60 méter az legalább 15 emelet, basszus! Hogy lehet azt túlélni szabadesésből?

dex.ion 2009.01.04. 13:32:03

@_hebron_: jó, jó...repülés mindkettő...természetellenes mindkettő, veszélyes mindkettő:)

dex.ion 2009.01.04. 13:33:02

@hajdú: hát ha a negyediken berántanak...de nem pattanás után:)

hajdú 2009.01.04. 13:52:59

@dex.ion:
Na azt a mutatványt is megnézném! :)

szerinted 2009.01.04. 13:54:40

Én csak műkedvelő vagyok, de siklóernyő és az ejtőernyő között van némi különbség. pl.: a siklóernyős nyitott ernyővel startol el, máshogy van varva, más a felület stb.
60 méterről, bázisugrásnak hívják az eseményt, ezt pedig ejtőernyővel szokták művelni.
kockacukor

szerinted 2009.01.04. 13:56:00

Jó, "csak a színe legyen piros"!
kockacukor

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.01.05. 00:13:31

dóri nagyon kiművelt a témában, én se tudtam volna jobban megfogalmazni :)
süti beállítások módosítása