háromszáztizennyolcadik

2009.03.27. 09:45

kaptam egy laptopot, sálálá! :)))

az úgy volt, hogy beszart a pécém. még nem halt meg teljesen, de igencsak közel áll már hozzá. olyan lassú, hogy átlagban simán elszámolok normál tempóban harmincig, mire megnyit valamit. egy idő után már szépen módszeresen tépkedtem ki a hajamat tőle. öcsémnek meg pont volt egy eladó, hát lecsaptam rá. de mivel nem vagyok valami híres kocka, így kellett egy kis segítség mindenféle programok telepítéséhez, meg adatok átpakolásához, amit mitro vállalt is, ezúton is KÖSZIII neki!!! ja meg a laptoptáskát is! :)) és most van szép új gépem táskával, van dévédé íróm (a pécén még cd író se volt), van csodaszép legújabb winampom és emesenem és mindenfélém, és minden bizonnyal jogtiszta vindózom is, úgyhogy végre nem fog naponta hússzor visítani az üzenet a képernyőn, hogy veszélynek van kitéve a gép. :)

egyébként meg úgy indult a tegnap, hogy mondaynál hagytam a telefonom. így aztán pánikba estem, amikor este mitro nem érkezett meg időben, de emsenes közvetítés útján felhívattam, és kiderítettem, hogy csak késik. mikor már megérkezett,, a telefonjáról felhívtam magam, és még beszélgettem is magammal! (na jó, monday-jel :) aztán amikor visszakerült hozzám a telefon, és láttam, hogy van hívás mitrotól, akkor felhívtam, hogy miért keresett... csak egy pici idő kellett, hogy leessen, én kerestem magamat...

ápdét: tényleg kifelejtettem a legjobbat! ujjlenyomat leolvasó van a gépen, szépen egyesével beolvasta minden ujjacskám lenyomatát, és ha éppen nincs kedvem jelszót bepötyögni, akkor azzal lépehetek be. :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hebron.blog.hu/api/trackback/id/tr61028663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kerikak 2009.03.27. 09:57:07

hehe :DD

laptoptáskám nekem is van, de kb egyszer volt rá szükség pedig már két éves lesz a gépem áprilisban, nem viszem soha sehová, annyira nem vagyok függő :) de anno azt gondoltam egy táska feltétlenül szükséges a laptop mellé :)

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.03.27. 10:04:48

most én is ezt gondolom, és valszeg én se fogom sűrűn használni, bár a költözésnél kapásból jól jön majd. :)

mitro 2009.03.27. 10:16:32

Hééé! A legjobb fícsört nem mesélted el nekik! :)

A táskának meg biztos több hasznát veszed, mint én, mert a laptom már vagy három éve tönkrement, és nincs is szükségem másikra:)

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.03.27. 10:18:14

ööö... mi is a legjobb fícsör?

mitro 2009.03.27. 10:32:00

Ejnye, hát mi lenne? :)

dex.ion 2009.03.27. 12:22:37

a saját biztonságod érdekében AZONNAL kapcsold ki az fingerprint logint. az én ketyerém is tud mindenféle "szuperbiztos" beléptetést...én is kikapcsoltam. ezek a rendszerek olyan szinten parasztvakítások és ráadásul veszélyesek, h az hihetetlen. én a saját ujjlenyomatommal törtem így fel ibm-et, haverét, amibe ő, mint tulaj nem tudott belelépni. a webkamerás arcfelismerés ugyanez a kutya.

tapasztalat, hallgass rám.

vagy legalább rájuk:

index.hu/tech/biztonsag/2009/02/20/feltorheto_a_notebookok_ujjlenyomat-_es_arcfelismero_rendszere/

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.03.27. 12:27:28

hát, igazából csak azért van jelszó is, hogy ha valaki ellopja, akkor ne tudja olyan könnyen használni, de adatokat nem féltek, nem igazán tud a fotóimmal meg zenéimmel mit kezdeni, azon kívül, hogy meghallgatja és megnézi őket. semmi titkos nincs a gépen. amúgy meg ha már ellopta, akkor azt hiszem az lesz a legkevesebb meló, hogy ezeket feltörje, akármit állítok be. de csak a te megnyugtatásodért kikapcsolom. :)

egyébként meg örülök, hogy élsz még, jól eltűntél!

dex.ion 2009.03.27. 12:37:13

@_hebron_: ha vki ellop egy laptopot, akkor a lehető legritkább esetben teszi (csak) azért, h az azon lévő adatokat felhasználja. jó eséllyel olyan célra fogja alkalmazni, ami téged, mint tulajdonost fog kellemetlen helyzetbe hozni, mongyuk feltör ezt-azt, bankszámlákat, adathalászik kicsit, vagy beállítja egy zombihálózatba spammernek...szóval a legkevesebb a zenéd meg a képed:) jelszót kell megfelelően választani, betűk-számok vegyesen, értelem nélkül. (ez a nőknek hazai pálya.:D)

köszi amúgy, megvagyok, kissé elhavazva most, meg épp most kezdődött egy nagy fordulat az életemben, és még a felénél sem járok:)

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.03.27. 12:43:08

@dex.ion: oké, akkor beállítok egy normális jelszót, és hagyom az ujjlenyomat-leolvasót (pedig úgy örültem neki :( ).

aztán majd valamikor bukkanj fel, és mesélj, hogy mi van.

dex.ion 2009.03.27. 12:45:14

@_hebron_: ne adja az ég, h egyszer még hálás legyél ezért:) (mert akkor ugye, ellopták.)

jó:)

Elanor_42 2009.03.27. 13:21:18


az ujjlenyomatos szart még a gépről is le kéne radírozni, az enyémet most vágta haza ez a fasza fícsör és a szervízgáj azt mondta, ez ált. konstrukciós hiba.

ráadásul iszonyatmód lassítja a gépet.
szóval semmire nem jó :(

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.03.27. 13:24:16

@Elanor_42: ajaj, ezek egyáltalán nem jó hírek :((( hogyhogy lassítja a gépet?

hajdú 2009.03.27. 18:25:58

Az enyémben is van ujjlenyomatolvasó :) Poénnak poén, de igazából parasztvakítás. A fene gondolná, hogy ilyen filléres ez a technológia, ha egy low-end gépbe is csak úgy belerakták, mint az enyém. Mondjuk már nem is nagyon használom, mert nem mindig akar felismerni...

@Elanor_42: Hmm, tényleg nagyon lassít? Az nem jó hír... Ki lehet iktatni úgy, hogy ne lassítson?

hajdú 2009.03.27. 18:28:11

@_hebron_:
A háttérben nyilván folyamatosan fut egy vezérlőprogram hozzá, ami memóriát foglal, azért lassíthat. (Vagy majd a kockák kijavítanak, ha nincs igazam.)

Edrik 2009.03.30. 23:36:58

> hajdú 2009.03.27. 18:28:11

Ha Thinkpad, akkor a háttérprogram nem tétel, nem attól lassú. Viszont az olvasók USB-soros eszközök, konkrétan az én Thinkpademre volt BIOS update ami pont ezeket javította, a.m. szedte ki belőlük a felesleges várakozást.

Egyébként a Thinkpadekbe messze nem a legrosszabb olvasókat rakják :) De az ujjlenyomatolvasás nem igazán egzakt tudomány:
news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/1991517.stm
süti beállítások módosítása