háromszáznegyvenkilencedik

2009.07.11. 23:36

ma olyan, de olyan - hogy is mondják ezt - kulináris élményben volt részem, hogy muszáj megosztanom.

apával kerestünk egy aranyos kis vendéglőt ebédelés céljából, de nem volt konkrét ötletünk. gondoltuk majd találunk valamit útközben. találtunk is.  

nem vagyok egy nagy gasztro-akármi, szeretek finomat enni, főzőcskézni is, bár nem nagyon tudok. étterembe nem sokat járok, legalábbis a szó hagyományos értelmében. nem szeretem a "modoros" helyeket, ahol figyelnem kell, hogy hogy fogom a villát, hogy ülök a székben meg ilyenek. és nem mellesleg nem "szeretek" egy ebédre, vacsorára sok ezreket kiadni. szóval az is számított, hogy (a mi pénztárcánkhoz mérten) ne legyen túl drága a hely.

teljesen véltetlenül láttam meg, pedig sokszor jártam már arrafelé. a hely neve ypsilon cafe, a hungária-stefánia sarkán van. a teraszon ültünk le, eleinte kicsit zavaró volt a szombati nagy forgalom zaja, de idővel már fel se tűnt. valami kereskedelmi rádió szólt, de nem zavaróan, bár a helyhez abszolút nem illett. a tévében épp a tour ment (nagy piros pont :), aztán átkapcsoltak a formaegy időmérőjére (nagy piros pont :). vendégek nem voltak sokan, ha jól emlékszem három asztalnál ültek rajtunk kívül, de nekem úgy tűnt, már korábban odaszokott társaságok.

az étlap mindössze két oldal, nem volt hatalmas nagy választék (ennek külön örültem, mert ha étterembe tévedek, a sok kajából alig bírok választani), de ami volt, az nagyon változatos volt.

25-30 közötti srác szolgált ki minket, kedves volt és udvarias, de nem túlságosan, mindig ott termett, ha kellett, de nem járt folyton a nyakunkra, és nem volt tenyérbemászó sem. citromos jegesteát kértem, szerintem házi volt, igazi citrommal, jéggel. én brassóit kértem partadicsomsalátával, apa sztrapacskát. kicsit sokat kellett rá várni, de szerintem csak azért éreztem soknak, mert már nagyon éhes voltam. :) a srác viszont megköszönte a türelmünket, amikor kihozta a kaját, ez nagyon tetszett. :) a paradicsomsaláta elsőre elég bizarrnak tűnt, valami furcsa lilás hab volt a paradicsomkarikákon, ami gondolom lilahagymábólkészült, és amilyen furán nézett ki, olyan finom volt. a brassói valami hihetetlenül isteni volt, komolyan mondom, még soha nem ettem ilyen finomat! megkóstoltam apa sztrapacskáját is, ami ugyanolyan isteni volt. a kis nokedlik szinte szétolvadtak a számban, nem volt se túltejfölözve, se túljuhtúrózva, se túlszalonnázva. tökéletes volt. a brassói fűszerezését pedig azt hiszem soha semmi nem fogja űberelni. :)

szóval konkrétan egy kulináris orgazmus volt a mai ebéd, a pincérnek meg is dícsértük a szakácsot, cuki volt, ahogy elpirulva mondta, hogy átadja neki. :) 

bent nem voltunk, de megnéztem a honlapjukat, és egyszer tuti megnézem belülről is a helyet, mert a képek alapján baromi jól néz ki. a terasz nagyon szép volt, egészen minimális dizájnnal, kényelmes székekkel, és még a tányér is rohadt jól nézett ki. :)

aztán ittunk még két tejeskávét, és mindezért fizettünk borravalóval együtt kevesebb, mint négyezret. szóval nagyon-nagyon ajánlom a helyet!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hebron.blog.hu/api/trackback/id/tr261241104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HebronFanClub 2009.07.11. 23:44:07

A klub következő közgyűlését itt fogjuk tartani! :)

HebronFanClub 2009.07.11. 23:45:32

Viccesz? Te leszel a sztárvendég! :D
Már persze, ha eljössz! :D

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.07.11. 23:46:42

@HebronFanClub: naná, hogy megyek, de csak akkor, ha kapok hivatalos meghívót! :P és mi az, hogy "következő"? volt már előző is?

HebronFanClub 2009.07.11. 23:51:08

Naná, hogy kapsz!
Volt már több is, csak mindig titokban :D
süti beállítások módosítása