négyszázkilencvenkilencedik

2010.03.29. 14:33

sosem jártam még erdélyben. románia más részein sem. egyáltalán, sose jártam még magyarországtól keletre. és nem tudom, hogy vágyom-e vissza oda. a természet, a hegyek, a táj csodaszép, a kelemen havasok, a tordai szoros, a hargita, de a városok  és falvak (számomra) hihetetlenül lepusztultak, koszosak és rendezetlenek. az első két dolog, ami megdöbbentett, az a hatalmas por mindenhol, és az utak állapota. járda csak elvétve van, mindenki az utakon szambázik, és ha éppen nem egy gyalogost, biciklist (haha, összesen négyet láttam belőlük, mindegyik versenybringával :) vagy lovaskocsit (traktorkerekekkel!) kerülgettünk, akkor a kráter-méretű kátyúkat az állítólag tavaly felújított utakon. néha úgy éreztem, hogy egy kusturica-filmbe csöppentem...

csíkkozmáson volt a verseny maga, ott értek a további meglepetések. a falu szélén van egy gettó (a helyiek is így hívják), a gettón át kellett menni, hogy a leszállóba jusson az ember. ez egy mini-falu a faluban, sárból meg mindenféle szemétből összetapasztott házak, tetőnek ami éppen akad, rongyok, kartondobozok, biciklikerék. a célban megrohant minket úgy húsz cigánygyerek, maguktól hangosak és mindenáron azt akarják, hogy lefotózzák őket, de ha rájuk szól az ember, akkor elhallgatnak, figyelnek, sorba állnak (vagy ülnek). azt hiszem még soha az életben nem fürödhettek, legalábbis a ruhájukból és a szagukból erre következtettem. néha még most is érzem azt a szagot a kezemen.

maga a verseny viszont teljesen feledtetett mindent, a szervezés tökéletes volt (pedig az első hivatalos, nemzetközi verseny romániában), volt hőlégballon és abból kiurgó siklóernyős bemutató, közönség, paprikáskrumpli ebédre, este vetítések, előadások, ingyen sör és karaoke. medve az nem volt, pedig mondták, hogy a napokban ott mászkált egy a szálloda körül, és én nagyon szerettem volna élőben látni egyet, de a dög nem jött elő az én kedvemért. :)

és volt csodaszép napsütés, jó meleg is, a napszemüveg ráégett az arcomra. utánfutós traktorokkal vittek fel minket a 240m szintkülönbségű hegyre, és mindenki kedves volt és barátságos és mosolygós (egy srácot kivéve, de végül belőle is sikerült egy mosolyt kicsikarni :) és nagyon rossz volt otthagyni őket és eljönni, és nagyon szívesen megyek legközelebb is, de akkor már inkább repülővel...

(ja, női első, igaz csak háromból, de nagyon jó eredménnyel, összesített nyolcadik a huszonhatból, elégedett vagyok, de lesz ez még jobb is)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hebron.blog.hu/api/trackback/id/tr331877253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Panzer 2010.03.29. 19:07:49

Gratulalok!!!

Erdely meg jo hely, medve nelkul is! :)

Udv,

szerinted 2010.03.30. 07:57:07

:)))))
Tényleg szép, de Én sem vágyok vissza.

kerikak 2010.03.30. 10:55:03

gratula! :)
mutatsz majd képeket?

dex.ion 2010.03.30. 12:37:49

metamorfózis 35 soron belül:

"sosem jártam még erdélyben. románia más részein sem. egyáltalán, sose jártam még magyarországtól keletre. és nem tudom, hogy vágyom-e vissza oda."

"és volt csodaszép napsütés, jó meleg is, a napszemüveg ráégett az arcomra. utánfutós traktorokkal vittek fel minket a 240m szintkülönbségű hegyre, és mindenki kedves volt és barátságos és mosolygós (egy srácot kivéve, de végül belőle is sikerült egy mosolyt kicsikarni :) és nagyon rossz volt otthagyni őket és eljönni, és nagyon szívesen megyek legközelebb is, de akkor már inkább repülővel..."

:))

erdélyben még én sem jártam soha, bár romániában már voltam. hát eklektikus, az biztos.

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2010.03.30. 14:18:05

@kerikak: nem csináltam sokat, csak az érkezéskor a gettóról meg a pulyákról, szombaton a szálláson felejtettem a gépet... de majd mutatok persze, meg elvileg kapok a szervezőktől is .

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2010.03.30. 14:19:25

@dex.ion: direkt volt, és azért írtam a végén, hogy szívesen megyek újra, de REPÜLŐVEL. :)
süti beállítások módosítása