négyszáznegyvenötödik

2009.11.25. 10:41

durván romlik a szemem. most vettem észre, hogy a tőlem cirka két-két és fél méterre lévő szék homályos. az előbb szaladgált mellette egy kisfiú, és nem láttam az arcának a körvonalait. az már feltűnt egy ideje, hogy a tévéhez is szemüveg kell. eleinte anya szólt rám otthon, hogy vegyem már fel, ne hunyorogjak, én észre se vettem, hogy hunyorgok. de már nem bírok úgy honyorogni, hogy rendesen lássam.

az az érdekes, hogy a szemüvegen nem érzem, hogy nem lenne "elég". de ha leveszem rosszabb, mint pár hónapja volt. lehet, hogy a számítógép rontja ennyire?  végül is reggeltől estig előtte ülök, és általában leveszem a szemüveget, mert ha egész nap rajtam van, az zavar. vagy csak simán fokozatosan romlik?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hebron.blog.hu/api/trackback/id/tr521551026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kerikak 2009.11.25. 11:47:19

nem biztos hogy romlik, lehet csak simán fáradt mert reggel 8-tól éjfélig a gép előtt ülsz
nekem is voltak ilyen időszakaim, de aztán mikor elmentem megnézetni kiderült hogy nem romlott

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.11.25. 11:49:34

de reggel nyolctól éjfélig csak pár napja ülök, viszont azt, hogy rosszabb mint volt, már egy-két hónapja észrevettem.

mondjuk új szemüvegre úgyse telik, de azért lehet, hogy el kéne menni egy optikushoz megnézetni.

kerikak 2009.11.25. 12:13:06

@_hebron_: akkor mégis nézesd meg, ha ugyanabba a keretbe tetetsz új lencsét nem kerül nagyon sokba és egy-két óra alatt megcsinálják

Brúnó_ 2009.11.25. 16:49:52

Mielőtt a szemműtétem volt, azt mondta a szemorvos, hogy az a dioptria mindig is benne volt a szememben, csak ahogy öregedtem, egyre kevésbé tudta korrigálni a szemem. 19 éves koromban kezdett "romlani", előtte jól láttam vele.

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.11.25. 21:32:39

nekem kicsit hamarabb kezdett, úgy 15-16 évesen. asszem 18 voltam amikor szemüveget kaptam. amúgy családi vonás ez a távolra-nemlátás (az a rövidlátó? sose tudom), akinek rossz lett a szeme azoknak mind hasonló ütemben, úgy negyven éves korra elkezdett javulni és jött az "öregkori" közelre-nemlátás.

kisvi 2009.11.25. 22:55:27

Nekem kb 12 éves koromban romlott el a szemem, és 15 éves koromig vaksi voltam. Nem akartam szemüveget, így elmismásoltam a szemvizsgálatot, az iskolai ellenőrzéseken az osztáyltársak minidig súgtak, hogy mi van odaírva. Aztán egyszer anyukám észrevette, hogy nem látok ("milyen madár az ott az égen?" - "van ott madár?") Ez első szemüvegem másfeles volt. Nem romlott tovább.

hajdú 2009.11.26. 08:41:22

Igen, sajnos a számítógép nem tesz jót neki... Hogy csak fárasztja vagy rontja, majdnem egyre megy.

Nekem egyetem alatt romlott el kissé - pontosabban lehet hogy már középiskolában is kellett volna, de nem az utolsó padokban ültem, nem tűnt fel. Viszont az egyetemen a bazi nagy előadókban hunyorogtam ezerrel, húzogattam a szemem sarkát, aztán végül feladtam és a szomszédomról másoltam az anyagot - vagy le se szartam... Feles a szemem, mindkettő, de nem hordom a szemüvegem: nem tudtam megszokni, hogy "belóg a képbe", annyira meg nem rossz még a látásom, hogy muszáj legyen.
süti beállítások módosítása