négyszázhetvenkettedik

2010.01.15. 22:44

most épp az utolsó éjszakára melegítem az ágyam, és kezd nagyon összeszorulni a szívem, hogy holnap már menni kell haza, még akkor is, ha cirka másfél hónap múlva jövök vissza. kevés repülhető napunk volt, de nem bánom, mert annyit mászkáltam a környéken, amennyit még soha az alatt a hat-hét év alatt, amióta ide járunk telente. végre voltam nizzában, ahol igazából semmi nincs a csodaszép belvároson, a várromon és az óriáskeréken kívül, ami különösebben érdekes lenne. voltam villefranchban, ami olyan álomszép kisváros, hogy azóta visszahúz a szívem, ott akarok élni, ki kell találni valamit, hogy hogyan lehetne kimenni és minden nap erre a látványra kelni:

 

lehet, hogy azért imádom annyira és érzem annyira otthonosnak ezeket a kis francia városkákat, falvakat, mert hasonló a hangulatuk, mint szentendrének, ahol felnőttem, de egyszerűen el se tudom magyarázni mennyire jó és más érzés nekem itt mászkálni, tenni-venni, a kis utcákban kóborolni, mint bárhol máshol. itt otthon érzem magam és bármit megtennék, ha itt élhetnék.

hiába mondja mindenki, hogy a franciák taplók, velem soha sehol nem azok. velem eddig minden francia kedves volt és mosolygós, segítőkész, és még stoppoláskor is felvettek. imádom az itteni pékségeket, a kis sütijeiket, a konyhájukat és a boraikat, a szűk kis utcáikat, a kávézóikat, mindent. még a söröspoharukat is. :) én titokban francia vagyok és ide tartozom. :)

és közben megőrülök, ha arra gondolok, hogy mindjárt vissza kell menni az otthoni szarságba...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hebron.blog.hu/api/trackback/id/tr811675797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szerinted 2010.01.16. 09:08:51

Megértem, de az itthoni szarság kicsit erős és megőrülni sem fogsz, csak ne rontsd el az utolsó napodat avval, hogy előre keseregsz. Én most nagyon élvezem, jó ez a sztrájk. Egyre kedvesebbek az emberek, és mindenki sétál :)

hajdú 2010.01.16. 10:35:57

Szerintem valószínűleg nincs is igazából olyan, hogy "franciák", mert akkora az ország, hogy más vidékeken kicsit mások az emberek. És (csakúgy, mint nálunk), más lehet egy nagyvárosi francia, más egy vidéki, más lehet egy délfrancia, mint egy északi, megy a hegyi, meg mittomén...

Rebelde 2010.01.18. 16:52:55

mondjuk francia nem lennék, van nekem elég bajom:), de egy provanszi szőlőbirtokot elfogadnék

Rebelde 2010.01.18. 16:54:01

biztosan véletlen(nem hiszek a véletlenekbe), de francia sanzonokat hallgatok épp:))

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2010.01.18. 17:51:21

majd ha kiköltözöm villefranchba, meglátogattok? :)

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2010.01.18. 17:52:35

nem is értem miért nem valami franciás nikknevet választottam anno, mondjuk colette vagy valami ilyesmit. :)

OpenWolf! 2010.01.19. 14:45:57

én titokban spanyol vagyok, majd néha ugorj át a pireneusokon;))

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2010.01.20. 09:16:12

jó, majd felváltva látogatjuk egymást. :)

dex.ion 2010.01.20. 20:11:48

je déteste les francais
ils sont imbécile

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2010.01.20. 21:50:49

les hongrois sont imbecile aussi, n'est pas? :)

dex.ion 2010.01.21. 21:09:18

@_hebron_: oui nous avons imbécile aussi...c'est dommage:(

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2010.01.23. 00:51:57

je ne crois pas que c'est dommage. les hongrois sont capable d'etre adorable et les francais aussi.

dex.ion 2010.01.23. 11:46:28

@_hebron_: ó de. szerencsére már elfelejtettem a nyelvüket is...de erről majd mesélek egy sztorit személyesen 2 hét múlva:)

dex.ion 2010.01.23. 11:53:01

@_hebron_: adorable hongrois?? je ne sais pas...
süti beállítások módosítása